V šoli deluje svetovalna služba, ki svetuje učencem in staršem ter sodeluje z učitelji in vodstvom šole.

V šolski svetovalni službi sta psihologinja ga. Izabel Hreščak Jovanovska in socialna pedagoginja ga. Ana Kalin.

Psihologinja vodi vpis otrok v prvi razred, sodeluje z zunanjimi institucijami ter organizira in vodi preventivne dejavnosti. Socialna pedagoginja pomaga učencem z učnimi težavami.

 

Temeljna naloga psihologinje je, da se s pomočjo svetovalnega odnosa vključuje v razreševanje pedagoških vprašanj učencev, staršev in učiteljev. Psihologinja seznanja učence z nacionalnimi preizkusi znanja, vodi poklicno orientacijo, identificira nadarjene učence, vodi vpis v 1. razred in  ureja povezavo šole z zunanjimi institucijami.

 

Svetovalna služba – delo z nadarjenimi učenci oz.  nekaj o nadarjenih učencihDelo z nadarjenimi učenci poteka na naši šoli v skladu s Konceptom odkrivanja in vzgojno-izobraževalnega dela z učenci OŠ.
Učenci so najprej evidentirani. Postopek identifikacije je naslednja faza. Vključuje naslednja merila: ocenjevalno lestvico nadarjenosti, test sposobnosti ter test ustvarjalnosti. Kot nadarjeni so identificirani tisti učenci, ki so na vsaj enem od kriterijev dosegli nadpovprečen rezultat.
Z rezultati identifikacije se v nadaljevanju seznani starše in učence ter se pridobi njihovo mnenje. Sledi še zadnja faza koncepta – delo z nadarjenimi učenci. Poleg prilagoditev pri posameznih predmetih imajo nadarjeni učenci možnost svoje talente na različnih področjih razvijati tudi v okviru dni dejavnosti, s projektnim delom, sodelovanjem na natečajih, različnih tekmovanjih, interesnih dejavnostih, z vključevanjem v dodatni pouk in izbirne predmete. Nekaterim nadarjenim učencem bomo omogočili sodelovanje v mednarodni izmenjavi. Aktualno ponudbo in možnosti za nadarjene učence bomo poskušali dopolniti z dodatnimi dejavnostmi. Identifikacija nadarjenosti ni več pogoj za pridobitev Zoisove štipendije.V strokovni literaturi ni enotne definicije nadarjenosti. Razlog je v tem, da nadarjeni niso neka homogena skupina, ampak se nadarjenost kaže v različnih oblikah in obsegih. Raziskave kažejo, da imajo nadarjeni učenci nekatere osebnostne lastnosti, ki jih ne najdemo pri drugih učencih ali pa so pri nadarjenih bolj izrazite.
Ena od najpogosteje uporabljenih definicij na svetu je definicija, ki pravi da so nadarjeni ali talentirani tisti otroci in mladostniki, ki so bodisi na predšolski stopnji, v osnovni ali srednji šoli pokazali visoke dosežke ali potenciale na intelektualnem, ustvarjalnem, specifično akademskem, vodstvenem ali umetniškem področju, in kateri poleg rednega šolskega programa potrebujejo posebej prilagojene programe in aktivnosti (V: Travers, Elliot in Kratochwill: Educational Psychology, str. 447).
Na tej definiciji je oblikovan Koncept odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci. Delo z nadarjenimi v osnovni šoli je pomembno. Veliko časa je bilo delo z visoko sposobnimi v šolski praksi potisnjeno v ozadje. O nadarjenih v šoli nismo govorili in jim nismo posvečali posebne pozornosti. Pri pouku se je izvajala notranja diferenciacija, obiskovali so dodatni pouk, bili aktivni pri raznih krožkih, se izpopolnjevali pri tujem jeziku. V šolskem prostoru je vladalo prepričanje, da se visoke sposobnosti in zmožnosti razvijajo naravno, brez zunanje pomoči in vplivov.
Razvoj družbe pričakuje in zahteva od šole, da učencem nudi možnosti za optimalni razvoj. Sodelovanje med šolo in starši je pri tem zelo pomembno. Šola ni dolžna samo izobraževati, temveč tudi vzgajati zdrave osebnosti. Izobraževanje nadarjenih mora biti usklajeno z njihovimi intelektualnimi kot tudi socialnimi in čustvenimi lastnostmi. Kot vsi učenci, tudi nadarjeni učenci ne morejo doseči svojih potencialov, če ni poskrbljeno za primerno okolje. V skladu s holističnim modelom nadarjenosti ne smemo razvijati samo kognitivnih, ampak tudi nekognitivne osebnostne komponente nadarjenih.

 

POMOČ UČENCEM

Kadar otrok ni sam kos učenju, če prihaja v spore s sošolci ali učitelji, mu je na šoli v pomoč socialna pedagoginja, njeno področje dela je tudi sodelovanje pri organizaciji izbirnih predmetov.

Socialna pedagoginja opravlja delo s krajšim delovnim časom in je  dosegljiva ob torkih in ob četrtkih od 7.30 do 14.30. Psihologinja je na šoli vsak delovni dan in je dosegljiva  od 7.00 do 15.00 ure.

Delo z učenci s posebnimi potrebami izvajati specialni pedagoginji Tatjana Lavrenčič in Helena Rebek ter logopedinji Martina Curk in Hermina Bavčar.

 

Informacije v zvezi s štipendijami:

-Državne štipendije

Vlogo za državno štipendijo je potrebno oddati na predpisanem obrazcu na pristojnem centru za socialno delo.

Učenci naj vlogo za dodelitev državne štipendije vložijo v mesecu avgustu, da bodo ob izpolnjevanju pogojev upravičeni do državne štipendije s 1. septembrom.

Več informacij glede potrebnih pogojev, višine državne štipendije in dodatkov, trajanju štipendiranja, najdete na spletni strani Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve 

– Zoisove štipendije

V mesecu juniju 2018 bo na spletni strani Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada Republike Slovenije (http://www.sklad-kadri.si/) javni poziv za Zoisove štipendije. V razpisu je dostopna tudi Vloga za uveljavitev pravice oziroma prejemanja Zoisove štipendije.

Nov pravilnik o dodeljevanju Zoisovih štipendij (Ul. RS, št. 35/2014) najdete na spletnem naslovu

http://www.uradni-list.si/1/content?id=117474&part=&highlight=Pravilnik+o+dodeljevanju+Zoisovih+%C5%A1tipendij.

– Kadrovske štipendije

Učenci se lahko s kadrovskimi štipendijami, ki jih podeljujejo delodajalci, seznanijo na več načinov:

  • preko Izmenjevalnice na spletni strani sklada (http://www.sklad-kadri.si/si/izmenjevalnica/), kjer objavljajo zbrane potrebe delodajalcev po štipendistih;

  • na spletnih straneh RRA (regionalna razvojna agencija) , kjer lahko delodajalci oddajo svoje potrebe po kadrovskih štipendistih za posamezno šolsko/študijsko leto; ;

  • objave delodajalcev, ki jih ti naredijo v svojih internih glasilih, na svojih spletnih straneh, v javnih občilih itd.

– Štipendije za deficitarne poklice

Javni poziv bo objavljen na spletni strani Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada Republike Slovenije. Tam si boste lahko ogledati tudi letošnji nabor deficitarnih poklicev.

Še nekaj naslovov ustanov in njihovih telefonskih številk, ki ponujajo informacije, nasvete in pomoč vsem tistim, ki jo potrebujete.

  • TOM– telefon otrok in mladostnikov
    Tel.: 116 111 – brezplačni klic vsak dan od 12.00 do 20.00 ure.
  • MLADI MLADIM
    Tel.: 01 510 16 75
    Od ponedeljka do petka od 15. do 17. ure. Svetujejo in poslušajo mladi.

 

  • ZDRUŽENJE PROTI SPOLNEMU ZLORABLJANJU
    Tel.: 080 2880
    Svetujejo ob torkih in sredah od 17. do 20. ure.

 

  • ZAUPNI TELEFON ZA-TE
    Tel.: 01 234 97 83
    Vsak dan od 16. do 22. ure.