Pod tem naslovom je na Osnovni šoli Dobravlje v petek, 18. 4. 2025, potekal poseben filmski dogodek. V sodelovanju z Društvom slovenskega animiranega filma je potekala projekcija petih kratkih animiranih filmov slovenskih avtorjev: Maček med vrati, Celica, Hobotnica, banana, mišmaš, Kurent in Zlatorog, ki mu je sledila za učence brezplačna delavnica s priznano vsestransko režiserko Ano Čigon. Vsi navedeni filmi so se že odlikovali na številnih festivalih tako doma kot po svetu.
Dogodek je bil namenjen učencem, ki obiskujejo izbirna predmeta likovno snovanje in filmska vzgoja ter drugim zainteresiranim učencem. Skupaj se jih je v naši mali avli, ki jo občasno uporabljamo kot mini kinodvorano, zbralo 46. Ta dan smo tudi za projekcijo uporabili novo pridobitev šole: nov, velik LCD zaslon, ki omogoča zelo kvalitetne projekcije.
Vsi navedeni animirani filmi so avtorski. To pomeni, da so imeli ključno vlogo od idejne zasnove do montaže njihovi režiserji. Vsakega od filmov odlikuje izvirni filmski jezik in tehnika animacij. Že naslov Onkraj meja pove, da se bomo kot gledalci soočili z večplastnimi sporočili, ki nas bodo spodbudila, da razmišljamo o globljih človeških aktualnih temah. Film Celica nam v obliki znanstvene fantastike nakaže, koliko svobode imamo v današnjem svetu in kaj pomeni biti drugačen. Hobotnica, banana mišmaš pripoveduje zgodbo dveh prijateljic in njunih različnih življenjskih poteh. Kurent in Zlatorog črpata iz ljudskega izročila. Prvi pripoveduje o prehodu iz otroštva v odraslost, drugi pa združuje ljubezensko zgodbo z brezčasnim sporočilom o moči narave.
Po ogledu je sledila delavnica z avtorico filma Maček med vrati, Ano Čigon. Navdih za filme je režiserka dobila ob migrantski krizi leta 2015. Takrat se je vzdolž slovenske južne meje pričela postavljati bodeča žica. Film prikazuje odziv zahodnih politikov, ki so breme begunske krize prenašali na revnejše države. V številnih primerih se je zgodba iskanja boljšega življenja na zahodu za prebežnike končala tragično. Posebej pretresljiv je prizor, ko že negibne mačke obvisijo v zraku na modrih balonih.
Avtorica nam je skozi izseke iz filma pokazala, kako je potekal ustvarjalni proces od ideje do zaključka in koliko sličic je potrebnih, da nastane animirani film. Povedala je, kako je proučevala različne pasme mačk, ki prikazujejo dotične evropske politike. Kot gledalci smo lahko le občudovali številne detajle, ki so bogatili prizore in pripomogli k celotnemu sporočilu zgodbe.
Nazadnje so lahko učenci preizkušali, kako animirati like v računalniškem programu.
Učenci so delavnico spremljali zelo aktivno. Pokazali so, da so zelo pronicljivi in občutljivi gledalci, ki se znajo vživeti v situacije drugih in se odzivati z veliko mere empatije.
Naj bo takih dogodkov na šoli še več.
Mirjam Kalin




